Hogyan keresheted degeszre magad reklámok nézésével?

Szerző Írta: RapidUni
2018. november 16.
Olvasási idő: 7 perc Értékelés: ★★★★★

Csak nézni kell a reklámokat, és dől a lé! Hogyan gazdagodhatsz meg ezzel a módszerrel? Erről szól ez a tabudöntögető bejegyzés.

Bevallom, egy kis lelkiismeret-furdalásom van, mert ritkán adok megtévesztő címet. Leszögezem; ez most az. Kérlek ne haragudj meg érte.

Hogy miért tettem most meg? Mert szerettem volna ugyanazt a címsort elsütni, mint megannyi átverős oldal, mert erről írok most neked.

Arról, hogy miért átverés a reklámnézésből való meggazdagodás hirdetése, és hogyan gazdagodhatsz meg mégis a hirdetésekből.

Az online marketing hazugsága

Biztosan hallottál már olyan rendszerekről, amelyek azt ígérik, hogy pusztán kattintásokkal végtelen pénzösszegek generálhatók. Mindig kíváncsi voltam, hogyan képzelik el az ilyen emberek a pénzcsinálást.

Van egy mesterséges intelligencia, ami nyomtatja? Vagy különböző algoritmusok kriptovalutát generálnak, és fedezet nélkül betolják a bankba?

Rossz hírem van, ilyen nincs, és az alapvető közgazdasági törvények értelmében nem is létezhet. Ha volna is ilyesmi, mindenki ezt csinálná, és már bedőlt volna az egész pénzrendszer. A pénz továbbra is emberektől származik.

Ők pedig nem adják oda a semmiért.

Miért fizetnek az emberek?

fizeto-ember

Kezdjük azzal, hogy te miért adsz ki pénzt? Gondolom nem teszed meg azt, hogy leemelsz valamit véletlenszerűen a polcról egy boltban, majd kifizeted anélkül, hogy megnéznéd, mi az. Az sem valószínű, hogy azt mondod, hogy azért a valamiért kivételesen kétszeres árat adsz, mert miért ne?

A gazdagok sem csinálják ezt (azért is gazdagok). Megtehetik sokan, hogy nem nézik meg, mire költenek, de ez általában nem jellemző. Ők is olyan dolgokra adják ki szívesen a pénzüket, ami számukra érték, vagy mások számára az, és jó ügyet szolgálnak vele.

Nem öntik bele számítógépes algoritmusokba azért, hogy szerencselovagok levadászhassák. Az számukra sem biznisz.

Eszköz vagy érték?

Vagyis ebből következik az, hogy pénz a rendszerben csak ott van, amiből haszon származik. És eljutottunk a passzív reklámnézegetéshez. Gondolj bele: kinek lesz haszna abból, ha te otthon, fél szemmel, unottan, vagy akár érdeklődést színlelve reklámokat nézegetsz, vagy akár kattintasz le? Hosszú távon senkinek, mert ez egy megtérülés nélküli üzleti modell, amit senki nem fog finanszírozni.

eszkoz-vagy-ertek

Persze vannak olyan oldalak, amelyek a hirdetésekre épülnek, erről szó lesz később. Itt szükség van tömegre, akik ezeket a reklámokat látják, és kattintanak rájuk.

A hús-vér, élő embert azonban itt sem vonhatjuk ki a képletből, bármennyire is eltűnnek az automatikusan generált átirányító linkek erdejében. Ők adják ugyanis a pénzt a hirdetéseket felvonultató oldal tulajdonosának, de csak addig teszik ezt, amíg látnak belőle hasznot is.

Más szavakkal: eladás vagy értékátadás nélkül a rendszer nem működik. A reklám önmagában nem érték, csak eszköz. Az eszközt önmagában pedig nem lehet rendszeres jövedelemre átváltani.

Mert hogyan keres pénzt a favágó a baltájával, ha nincs fa (vagy nem veszi meg tőle senki a fát), vagy hogyan csinál rendszeres bevételt a fodrász az ollójával Kopaszországban?

Elárulom: sehogy.

Hogyan keress te mások reklámjaiból? Válts perspektívát!

Ha tehát te vagy a végfelhasználó, aki kattintja vagy nézi a reklámokat, akkor úgy szeretnél pénzt keresni valamiből, hogy valójában te vagy az, akitől mások pénzt várnak. Mert te vagy a célközönség, aki vásárolni fog – de ha nem teszed meg, akkor a célközönségből valaki más igen.

Ha értékes termékről beszélünk, csak a számok döntik el, mikor mennyi vásárló lesz rá a reklámokkal találkozók közül.

Ha tehát pénzt látnál mások hirdetéseiből, akkor ki kell lépned a végfelhasználók csoportjából, és közvetítővé kell válnod.

Ez azt jelenti, hogy te legyél a linkeket felvonultató oldal üzemeltetője, akinek fizetnek a hirdetők a reklámelhelyezésért. Ez persze nem egyszerű, mert tömegek (végfelhasználók ezreinek, tízezreinek, százezreinek) bevonzására van szükség, ami értékteremtés nélkül legfeljebb átverésekkel, kamulinkekkel, ideig-óráig fog működni (ha egyáltalán).

 

(A cikk lejjebb folytatódik.)

50% kész

 

Unod, hogy egy helyben toporogsz, és nem nőnek a bevételeid?

Reggel hattól, este nyolcig megállás nélkül csak dolgozol - mégis úgy érzed, hogy semmi értelme sincs? Meddig akarsz még így élni? Ha meg akarod változtatni az életedet, akkor olvass el a 77 lépés a gazdagság ösvényén könyvből ingyen 11 fontos fejezetet!

Mi lehet ez az „érték”?

Bármi, amire tömegeknek szüksége lehet. Beszélhetünk sorozatokat, vicces gifeket, cicás-babás képeket, hírkommentárokat, játékleírásokat, szakmai cikkeket vagy ingyenes anyagokat tartalmazó weboldalról is, a lényeg a tömegvonzása.

Legyen ismert, folyamatosan megújuló, vonzza mágnesként a látogatókat, akik sok időt töltenek el rajta. Akkor jönni fognak a hirdetők is, akik aztán sok pénzt hagyhatnak nálad, főleg akkor, ha olyan termékeket/szolgáltatásokat kínálnak, amelyek érdeklik a honlapod közönségét is.

(A Facebook üzleti modellje ugyanez, ami a világ egyik legnagyobb vállalatává emelte mára – annyi csavarral, hogy ők még a tartalomgyártás sziszifuszi munkáját is átadják a végfelhasználóknak. ☺)

Egy játékhirdetés jelenik meg, mielőtt az általam kért oldalra jutok

Egy játékhirdetés jelenik meg, mielőtt az általam kért oldalra jutok

Működhet tehát egy ilyen reklámnézős rendszer is, mert a hangsúly a tömegességen van, és ha a weboldal tulajdonosa csurrant-cseppent némi aprópénzt a reklámnézőknek, képes lehet garantálni azt a nézettséget, amelyre hirdetőket kaphat.

De meggazdagodni kizárólag ő fog belőle, a kattintók és a képernyőt bámulók tömegei egész biztosan nem. Ez a becsapás, és sok embert könnyű becsábítani a rendszerbe a könnyű meggazdagodás ígéretével.

A receptje a reklámokból való meggazdagodásnak tehát nem azok nézegetése vagy lekattintása. Ráadásul megvan az a jó tulajdonsága, hogy eleinte kell nagy energiát beleölni, és utána már sokkal kevesebbet – míg mondjuk a reklámnézegetéssel (már ha működne) minden egyes nap ugyanannyi időt kellene eltöltened.

Cserébe viszont nehéz egy ilyen oldalt létrehozni, de főleg felfuttatni az. Jogi aggályai is lehetnek a dolognak (például torrenteket vagy streameket összegyűjtő weboldalakról beszélek), és aktív közösségi média jelenlét nélkül kevés esély van a sikerre.

Azaz: a munkát nem úszod meg, ha ebbe vágod a fejszét, és a kockázatot sem. Viszont ezzel együtt sokan vannak idehaza és külföldön is, akik kaszálnak ezzel a módszerrel. Ha van hozzá elég kitartásod és ötleted, bármikor beállhatsz a sorba!

Mit gondolsz ezekről? Te milyen vállalkozásba fognál, ami nem átverésre épül?

Hogy tetszett a cikk?

Köszönöm az értékelést. Mondd el a véleményedet hozzászólásban is.

Ezek is érdekelni fognak

Hozzászólások ( 1 )

Mi jár a fejedben?

Oszd meg velem és a többi olvasóval a véleményedet! Kérlek ne felejtsd el kitölteni, hogy „milyen nap van ma” (pl. vasárnap) - ezt a robot-kommentelők miatt kellett beépítenem.

Ezt mondták mások:

Tamás Zoltán

2019. március 3., 22:01

Na nekem ez mindig is kamuszagú volt.