Örökzöld a kérdés, napi szinten újra és újra felbukkan a különböző internetes csoportokban. Meglepő, de a válasz is örökzöld rá. Szóval mi az, ami most megy?
Ehhez hasonló kérdések sorjáznak a vállalkozói csoportokban, és a lelkes jelentkezők kiéhezve várják rájuk a választ. Abban bíznak, hogy egy jó ötlettel, egy jó termékválasztással vagy egy hullám ügyes meglovagolásával lehet kiépíteni egy komoly vállalkozást.
Hitük szerint ez úgy működik, mint a kaparós sorsjegy: jól kell választani, és a többi már megy magától – vagyis tulajdonképpen a vállalkozás leleményesség és szerencse kérdése.
Mivel magam is sokáig őrlődtem a különböző ötletek között, és többféle vállalkozásba belefogtam, amelyek többsége egyáltalán nem működött, furdalni kezdte az oldalamat a kíváncsiság – vajon mit csinálok rosszul?
Mivel ekkor már önfejlesztéssel is komolyabban foglalkoztam, T. Harv Eker története hurrikánként csapott le rám, és alakította át teljesen a gondolkodásomat.
Harv egy multimilliomos kanadai férfi, aki évtizedek óta más vállalkozókat visz sikerre. Elismert tréner és előadó – ha valaki, ő aztán biztosan tudja, mitől döglik a légy.
De bevallása szerint ez sokáig nem így volt.
Minimum tucatnyi különböző üzletbe kezdett bele, és mindegyikkel elbukott. Ezek olyan bizniszek voltak, amelyek éppen fejlődésnek indultak az adott időszakban: kuponfüzetek, pólók, ékszerek, partisapkák.
Harv valamelyik barátja sikeresen vitt már egy ilyen vállalkozást, és ő ajánlotta neki ugyanazt a tevékenységet. Természetesen ő is mindbe magabiztosan belekezdett, de egyik esetben sem akart beindulni a szekér, és néhány hónap nyűglődés után feladta azokat. Végül a huszas évei végén szégyenszemre hazaköltözött szülei házába, és egy alagsori lakásban húzta meg magát.
Apjának egy igen sikeres üzletember barátja nyitotta fel a szemét: „Harv, ha nem mennek a vállalkozásaid, akkor egyértelműen van valami, amivel nem vagy tisztában.”
Bár nagyon kényelmetlen volt neki a helyzet, beszélgetni kezdtek, és az eszmecsere végére Harv rájött a nagy titokra…
Így Te is hiába ülsz rá a legújabb trendekre, szerzed be a legjobban menő termékeket, ha nem vagy benne szívvel-lélekkel-szakértelemmel az egészben, vállalkozásod nagy eséllyel kérészéletű lesz. Nem fogsz labdába rúgni azok mellett, akik 100%-ig elkötelezettek amellett, amit csinálnak.
Harv megértette a leckét. Kőkeményen fejleszteni kezdte a vállalkozói tudását, és már csak azzal foglalkozott, ami gyerekkora óta érdekelte: a fitnesszel. Kölcsönkért pénzekből és a saját utolsó tartalékaiból nyitott egy kis helyi konditermet, ami aztán a szenvedélye és tapasztalata folytán két és fél év alatt országos hálózattá vált.
A választ erre Te tudod. Azt, ami mélyen belül érdekel Téged, amit akkor is szívesen csinálnál, ha nem fizetne érte neked senki. Értesz hozzá, és átszellemülten tudsz róla beszélni egy 98 éves néninek, és el tudod magyarázni egy ötéves kisfiúnak is úgy, hogy megértse.
Azt érdemes csinálnod, ami átjárja a lényedet, beindítja a fantáziádat, és nincs hozzá szükséged külön motivációra. Úgy is mondhatnám: nem (csak) a pénzért végzed, hanem van egy küldetésed, egy személyes célod is azon a területen.
Viszont a lelkesedés önmagában nem elég, mert a nehézség most jön: mindezt olyan formában kell megvalósítanod, hogy az jövedelmező és fenntartható legyen számodra, valamint elérd azokat az embereket is, akik a vásárlóid, ügyfeleid lesznek.
Érdekli őket az, hogy ki vagy, mit csinálsz, miért szereted azt, amit csinálsz, és természetesen a legfontosabb kérdésük: miért Téged válasszanak?
Ha ezeket megválaszolod, kitart a lelkesedésed, és alázattal beletanulsz a vállalkozásba is, a siker nem fog elkerülni!
Ez a könyv arról szól, miként tudod kihozni magadból azt a személyt, aki gazdaggá tesz. Most itt az esély, hogy olyan életet építs fel magadnak, amelyről eddig csak álmodtál!
VOIZ-előfizetőknek ingyenes!
Kérlek oszd meg velem, hogy melyik két-három téma érdekel a legjobban az alábbiak közül!