A magyar nyelv tele van népi bölcsességet magukban hordozó közmondásokkal, de akadnak köztük olyanok is, amelyeket vállalkozóként inkább ne fogadj meg.
Hogy ezeket a keserű tapasztalatok, a kicsinyes gondolkodás vagy a legendás magyar pesszimizmus szülte-e meg, vagy csak rossz napja volt azoknak, akik mondogatni kezdték, máig rejtély. Az viszont biztos, hogy vállalkozóként mindegyiknek éppen az ellenkezőjét érdemes csinálni.
Hogy miért? Máris megérted, ha meglátod, melyek ezek a közmondások.
Ezzel a mentalitással az innovációra és az újításra mondasz nemet. A járatlan út lehet nagyon rögös és göröngyös, végződhet akár szakadékban is, de amíg nem lépsz rá, nem tudhatod meg, mit rejteget számodra.
Ha pedig mindig arra haladsz, amerre mindenki más, ugyanoda is érsz, ahova mindenki más – ez pedig (elnézve a környezetet) aligha a személyes siker és a megtollasodás útja lesz…
Mohónak lenni nem jó, mert a mohóság hirtelenséget és meggondolatlanságot jelent. De át kell-e esni a ló túloldalára?
Nem nehéz belátni, hogy sokat fogni annak van esélye, aki sokat is markol, főleg akkor, ha némi veszteséggel is számolni kell. Ha eleve keveset markolsz, keveset is fogsz majd – vagy még annyit sem. Érdemes?
A jó öreg machiavellizmus. Nem szentesíti, pláne a tisztátalan eszközöket nem, lehet az a cél akármilyen jó is. Vállalkozóként sem vonatkoznak rád más szabályok: ne árts, ne gázolj keresztül másokon, mert az ilyen magatartást semmilyen eredmény nem igazolhatja.
Szerencse, hogy nem ez a közvélekedés, különben még mindig a lombkoronaszinten üldögélnénk valahol Afrikában, egy kövér banánt majom… izé… majszolgatva.
Nincs minden jól úgy, ahogy van: mindig lehet valamit jobbá tenni, valamiben újítani, és vállalkozóként ez is a feladatod, mert ebből lesz a szakmai siker, párosulva a mesés vagyonnal.
De még mennyire kell, neki kell csak igazán! Lássuk be, a mai marketingzajban a szájhagyomány útján terjedő reklám ideje lejárt, mindössze egy összetevője lehet a szerteágazó marketingstratégiánknak.
Hiába jó egy termék, ha tömegek nem kóstolták meg azt. Hogyan fognak vele találkozni először? Bizony, nagy eséllyel reklámmal. És ha megnyered a tömegeket, azt te is tudod, hova vezet. ☺
Avagy a szokásos „magyar betegség”, a kishitűség kombinálva a megalkuvással. Nehéz belátni, hogy miért volna jobb – még akkor sem az, ha éhezel.
Ezzel a mentalitással mindörökre szegény verebész maradsz, a nagy kövér túzokot pedig az viszi majd haza, aki kivárta az alkalmat, és apróvadra vadászás helyett jobb fegyvereket gyártott.
… aki pedig nem, az sohasem jut magasra. Vállalkozni kockázatos, de csak nagy célokkal érdemes. Ha már az elején feladod az álmaidat, hogyan is érhetnéd el azokat? Tervezz merészen, dolgozz serényen, és meglátod, lesz eredménye.
Fontos az információ, de nem fontosabb a tetteknél. Aki mindörökre leragad a kérdéseknél, és a végletekig tökéletesíteni akar mindent, mielőtt belekezdene bármibe is – bár lehet, hogy nem fog hibázni – , nem jut el sehova.
Hibázni lehet, és mindenki szokott is. A legnagyobb üzletembereknek és mamutcégeknek is vannak olykor végül elbukó vállalkozásai, ötletei. Nincs tuti üzlet, ezért inkább azt a közmondást tartom ide valónak, hogy „a puding próbája az evés”. Akármilyennek látod is a frissen főzött pudingot, nem tudod megmondani, milyen lett, amíg meg nem kóstoltad.
Ez a lovaglásra igaz lehet, de a vállalkozás világára nem az. Sőt, annak éppen az ellenkezője működik: minél több lábon állsz, annál nagyobb az esélyed a sikerre, és annál stabilabbak lehetnek a bevételeid.
Úgyhogy ezt a szép mondást hagyjuk meg a zsokéknak.
Tökéletesen igaz, ha kakaós palacsintáról van szó… de ha az üzleted vagy a vállalkozói tevékenységed kerül szóba, ezt a mondást inkább a szádra se vedd!
A sírfeliratokon kívül semmi sincs kőbe vésve, a legtöbb ezzel kapcsolatos dolgon van lehetőséged változatni, a többit pedig elkerülni. A problémákba való beletörődés helyett inkább oldd meg azokat!
Ez a könyv arról szól, miként tudod kihozni magadból azt a személyt, aki gazdaggá tesz. Most itt az esély, hogy olyan életet építs fel magadnak, amelyről eddig csak álmodtál!
VOIZ-előfizetőknek ingyenes!
Kérlek oszd meg velem, hogy melyik két-három téma érdekel a legjobban az alábbiak közül!
Tóth Béla
2019. augusztus 4., 20:43
Örülj, hogy lyuk van ... Személyes "kedvenc"