Amikor egy vásárló nálad vesz valamit, már nem elég rendesen kiszolgálni; az a minimum. Hogyan háláld meg a beléd vetett bizalmat?
Ma, amikor annyian vannak a piacon, és szinte mindegyik terméknél és szolgáltatásnál találni konkurenciát, a vevőt megtartani aranyat ér. Alapszabály, hogy ne űzd el magadtól például hamis ígéretekkel vagy egy undok eladóval, de ezen felül is tenned kell azért, hogy legközelebb is nálad vásároljon.
Ha pozitív benyomások érik az üzletedben, az jobb minden reklámnál; ha negatívak, minden reklám kevés lehet arra, hogy visszatérjen hozzád.
A pozitív élmény kialakítása ma már több annál, hogy pusztán udvariasan kiszolgálod – még akkor is, ha Magyarországon nagyon sok üzletben találkozunk olyan dolgokkal, amik miatt legszívesebben a lábunkat se tennénk be oda soha többé. Ha biztosra akarsz menni, akkor nem a minimum teljesítésével igyekszel kiemelkedni a tömegből, hanem valami plusszal.
Lehet az egy apróság, vagy filléres dolog, ami nem kerül többe maximum 5 percnél vagy néhány száz forintnál (nagyobb termék esetén 1-2% az árához képest). Nem muszáj, hogy kapcsolódjon a termékedhez!
Nagyon sok kereskedőnél/szolgáltatónál látom, hogy még mindig úgy gondolkodnak, hogy „csak annyit adok amennyit fizetnek, egy hangyányival sem többet, mert úgyis hálátlanok lesznek”.
Hadd meséljek el egy saját példát! Volt egy aranyos kozmetikusom, aki nemcsak megcsinálta a szokásos gyantázást, hanem a végén még azt is felajánlotta, hogy bekeni az arcomat egy új krémmel. Nagyon kellemes volt a krém, mégsem ez a lényeg, hanem az, hogy kaptam egy pici pluszt, egy kis krém formájában. Nem hiszem, hogy ez egy túlárazott krém volt, szerintem neki ez legfeljebb 20-30 forintjába került. Mégis mind a mai napi emlékszem erre az érzésre, és a kedvességére.
Szerintem nagy átlagban minimum 3000 Ft-ot otthagytam a kozmetikusomnál. Számoljunk egy kicsit: ezzel a kis befektetéssel három dolgot is nyerhet kozmetikus:
Ez a pici 30 Ft kamatostul visszajöhet! Ha online hirdetsz, akkor tudod: mindössze egy-két kattintás áráról beszélünk, és mennyivel hatékonyabb annál!
Megmondom őszintén, mai napig meglepődök azon, hogy kereskedők többsége mennyire nem ajánl kiegészítő termékeket/szolgáltatásokat a kasszánál, vagy még akkor, amikor a vevő ott van. Hidd el, ekkor van a legnagyobb esélyed arra, hogy rávedd, hogy többet költsön nálad!
Másrészt visszautalok a bevezetőre: a vevőhűség ma már mindennél fontosabb ma, amikor a vevőszerzési költség már néha az egeket rugdossa. Így sokkal könnyebben hűségessé teheted őt, és ha ragaszkodik hozzád, később az áremelés sem lesz probléma.
Az elégedett vásárló a legjobb vásárló, mert nagy eséllyel visszatér
Most is őszínte leszek: nem mindenkinél fog beválni. Ám ne feledd: te nem mindenkit akarsz kiszolgálni, mert az úgysem lehetséges. Te olyan vevőket szeretnél, akik visszatérnek majd hozzád! (Ők az úgynevezett álomvevők: ha érdekel, hogyan találod meg őket, töltsd le az ingyenes tudáscsomagunkat innen!)
Természetesen itt sem szabad átesni a ló túloldalára. Ha valaki 1000 Ft-ért vásárol nálad, nyilván nem borulsz a nyakába egy plazma tv-vel. Nézd meg, hogy mennyit költött, és ahhoz szabd az értékét: szerintem 1-2%-nál nem jó, ha több, persze nem ritka a 10% sem.
A legjobbak a termékminták vagy egy plusz szolgáltatás (pl. ingyenes szállítás, ingyenes összeszerelés, egy év plusz garancia). Ne feledd, ha adsz egy kicsit többet, az hamar vissza fog térni hozzád, méghozzá többszörösen! (Ezért gyakorlatilag befektetésnek is tekintheted.)
Ugyanolyanná válsz, mint a többi vállalkozó, egyszóval helyettesíthetővé. Miért venné meg éppen nálad, ha a máshol is ugyanezt kapja? Ha pedig az már egy kicsit olcsóbb is, akkor naná, hogy odamegy!
Láthatod, hogy sokkal nagyobb károd lehet abból, ha nem adsz semmilyen extrát, mintha igen!
Megint számoljunk egy kicsit. Ha a kozmetikusos példánál maradunk, szerintem egy üvegnél több nem fogy el havonta ebből a bizonyos krémből. Legyen tehát a költség 3000 Ft/hó, ami szerintem minimális reklámbefektetés, és egyaránt használhatod a vevő megtartására és cross-sell-ként, azaz keresztértékesítésként is.
Egy szó, mint száz: adj először picit többet, és aztán figyeld meg, hogy sokkal többel hálálják meg a vásárlók neked, mint azt elsőre hitted volna!
Te milyen pluszt adsz a vevőidnek? Vagy minek örülnél vásárlóként? Írd meg az ötleteidet kommentként!
Ez a könyv arról szól, miként tudod kihozni magadból azt a személyt, aki gazdaggá tesz. Most itt az esély, hogy olyan életet építs fel magadnak, amelyről eddig csak álmodtál!
VOIZ-előfizetőknek ingyenes!
Kérlek oszd meg velem, hogy melyik két-három téma érdekel a legjobban az alábbiak közül!
Csilla
2019. január 16., 11:33
Fodrász vagyok, és már vettem egy új hajpakoló krémet :) Először ingyen kapja mindenki, aztán persze plusz szolgáltatássá teszem. Köszi a tippet! Már alig várom, hogy megérkezzen hozzám!